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conversion Canada vers FAA(USA)

Un accord entre les États-Unis et le Canada à été signé, concernant la conversion des licences « pilote professionnel et pilote de ligne »
Les modalités ont été simplifiées, pour avoir le texte officiel vous pouvez consulter le lien suivant sur le site de Transports Canada:
Conversion vers une licence de pilote des É.-U. ou du Canada
et le lien suivant sur le site de la FAA:
  -  Conversion process between FAA & TC
En bref cela dit ceci :
  • Faire une demande de vérification de l’authenticité à la FAA Airmen Certification Branch;
  • Être titulaire d’un certificat médical de deuxième classe afin d’exercer les privilèges d’un certificat de pilote professionnel de la FAA;
  • Totaliser un minimum de 250 heures de vol en qualité de pilote;
  • Réussir un test de connaissances aéronautiques écrit de la FAA sur des questions de droit aéronautique et de communications             (note de passage 70%);
  • Savoir lire, écrire, parler et comprendre l’anglais. (vous serez évalué verbalement)
Pour le formulaire de demande de vérification d’authenticité cliquez sur le lien:
Airmen Certification  Verify the Authenticity of a Foreign License
Pour préparer l’examen vous pouvez consulter le document FAA Airman Knowledge testing en cliquant sur le lien suivant:
https://www.faa.gov/training_testing/testing/media/testing_matrix.pdf
Pour l’examen médical auprès d’un médecin agréé FAA, vous trouverez dans la région de Montréal, le docteur Anne Theriault       514-903-1916, ensuite aller vous présenter au bureau FSDO le plus proche avec votre médical américain, votre licence canadienne et votre passeport. Cliquez sur le lien suivant pour la liste des bureaux disponibles: 
http://www.faa.gov/about/office_org/field_offices/fsdo/
Informez-vous pour savoir où et quand passer l’examen FAA sur les connaissances de droit aéronautique et communication.
En espérant que tout ceci vous a été utile, bons vols
An agreement between the United States and Canada has been put in force regarding the conversion of « professional pilot and airline Transport pilot » licences. 
The terms of this agreement have been simplified, you may consult the official text by following the link to Transport Canada web site, here under:

Converting to a U.S. or Canadian pilot licence
and the corresponding link from the FAA:
  -  Conversion Process Between FAA & TC
Content Summary:
The requester will have to:
  • Submit a Verification of Authenticity request form to the FAA Airmen Certification Branch ;
  • Detain a valid class 2 medical certificate in order to have the privileges of the FAA professional pilot certificate;
  • Totalize a minimum of 250 flight time hours;
  • Successfully pass a written FAA knowledge test, appropriate to the FAA pilot certificate or rating, in the areas of air regulations and communications. The passing score is 70 percent overall;
  • Candidate should be bilingual.
To download the Verification of Authenticity request form click on the link here under: 
​​
Airmen Certification  Verify the Authenticity of a Foreign License
In order to prepare for the written exam, read the "FAA Airman Knowledge testing"  document, which link is here under: 
https://www.faa.gov/training_testing/testing/media/testing_matrix.pdf
Regarding the medical examination with a FAA doctor, in the Montreal area,the FAA-agreed Doctor is Dr Anne Theriault 514-903-1916, then go to the nearest FSDO office with your American medical certificate, your Canadian licence and passport. Click on the following link to get the list of the FSDO offices: 
http://www.faa.gov/about/office_org/field_offices/fsdo/
Make sure to have the information on where and when to pass the written air law and communications FAA knowledge test. 
Would you have any further question, feel free to contact us,...and have a good flight!

Location

CPAQ.AERO
4850, route de l'aéroport
​Saint-Hubert - QC  J3Y8Y9 - Canada

info@piloteavion.ca


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